Mateřská škola Velký Dřevíč byla otevřena v 50. letech 20. století. S účinností od 1. 1. 2002 je škola příspěvkovou organizací. Jsme dvoutřídní mateřská škola s kapacitou 42 dětí. Děti jsou rozděleny do dvou tříd:
Sídlíme v původní vile, umístěné uprostřed velké zahrady. Součástí je školní kuchyně a jídelna pro děti ze ZŠ Velký Dřevíč.
Třída v přízemí budovy slouží dětem „Beruškám“ jako herna, třída a jídelna. Sociální zařízení je přístupné ze třídy. Hernu využíváme také pro odpočinek starších dětí. V přízemí je také velká hala, která slouží ke cvičení, pohybovým aktivitám a k pořádání besídek pro rodiče. Dále se zde nachází jídelna pro žáky ZŠ, kterou využívají také děti ze třídy „Broučků“.
Třída v I. poschodí slouží „Broučkům“ jako herna a třída a také jako ložnice pro „Berušky“. Je zde také sociální zařízení se sprchou. V tomto poschodí je také kancelář pro MŠ a ŠJ a je zde také byt školníka.
U školy je velká zahrada s ovocnými i okrasnými stromy s velkým pískovištěm a dřevěnými průlezkami, velkou trampolínou, skluzavkami a prvky pro hry a pohybové činnosti dětí. Je zde také zahradní domek, a kůlna pro ukládání zahradního náčiní a hraček.
Název našeho ŠVP je "S Bobkem a Bobem, kamarádství a zdraví tužit budem".
Provozní doba mateřské školy je od 6:15 do 16:15 hod.
Ranní scházení dětí probíhá ve třídě Berušek. V 8 hod. se děti rozdělí do dvou tříd.
6.15 – 8.15 | scházení dětí, ranní spontánní hry a činnosti, individuální hry, konstruktivní hry, individuální rozhovory s dětmi, úklid hraček |
---|---|
8.15 – 8.30 | ranní svačina – pomazánky, ovoce, zelenina ranní rituál – vítání dětí "Dobrý den" |
8.30 - 9.30 | kolektivní činnosti, didakticky cílené činnosti, jazykové, hudební, smyslové hry, výtvarné a pracovní činnosti, dramatizace |
9.30 – 11.15 | pobyt venku |
11.15 – 12.15 | hygiena, oběd |
12.15 – 13.45 | odpočinek, poslech pohádek, relaxační hudba, klidové činnosti nespících dětí, specifické vzdělávací aktivity starších dětí |
13.45 – 14.15 | hygiena, svačina |
14.15 – 16.15 | odpolední zájmové činnosti dětí, pokračování didakticky zacílených činností (dle zájmu dětí), volné hry |
Poskytuje všem dětem dostatek prostoru pro volnou hru a spontánní výběrové činnosti v době od příchodu dětí do MŠ po dopolední svačinu, v průběhu pobytu venku a při odpoledních činnostech ve třídě nebo při pěkném počasí na školní zahradě.
Těmto činnostem je věnována většinou doba od dopolední svačiny do pobytu venku, ale řízená společná činnost nebo hra může spontánně vzniknout nebo být navozena učitelkou kdykoliv v průběhu dne. Řízená činnost je plánována učitelkou, má stanovený cíl a prostředky a vychází z potřeb a zájmů dětí.
Jsou zařazovány kdykoliv v průběhu dne, nejčastěji před svačinou a při pobytu venku, jejich cílem je navození rušných aktivit, procvičení dechového a pohybového aparátu, podpora zdravého růstu.
Hygienické potřeby provádějí děti samostatně podle vlastní potřeby a požadavku intimity. Potřebují-li pomoc, je jim poskytnuta ze strany učitelky. Při oblékání a svlékání, úklidu hraček apod. jsou děti vedeny k samostatnosti, vzájemné ohleduplnosti a pomoci.
Může probíhat na zahradě nebo formou vycházky do prostředí, ve kterém se mohou děti volně pohybovat. Pobyt venku poskytuje dětem poznatky o okolí a především je prostorem k dostatečnému pohybovému vyžití a volné hře.
V době poledního klidu děti odpočívají na lehátkách, starší děti si mohou odpočinout pouze chvilku dle vlastní potřeby a potom se věnovat klidovým činnostem charakteru společenských her, vyplňování grafomotorických listů, kreslení, modelování atd. Tato doba je kromě odpočinku věnována čtení pohádek, příběhů a poezie, poslechu hudby apod.
Je prováděna s dětmi s odkladem školní docházky a logopedickými vadami. Spolupracujeme aktivně s rodiči a speciálními logopedickými centry.